poniedziałek, 28 października 2013

Hanabi

Rodzaj gry: KARCIANA

Liczba graczy2 - 5

Czas gry: ok. 25 minut (często mniej)

Pudełko i wydanie

Gra składa się z kwadratowych, lakierowanych kart i plastikowych znaczników (przypominają mi "pchełki"). Wszystko zamknięte jest w poręcznym, metalowym pudełku - bardzo dobry pomysł - grę można łatwo ze sobą wszędzie zabrać, bez obaw o uszkodzenie.
Graficznie natomiast jest to dla mnie gra neutralna, ani nie wzbudza zachwytu, ani nie odstrasza.


czwartek, 24 października 2013

Small World

Rodzaj gry: STRATEGICZNA

Liczba graczy2 - 5

Czas gry: 60 - 80 minut wg producenta (i tak wychodzi)

Pudełko i wydanie

Gra mieści się w typowym kwadratowym pudełku. Opis wydania można podsumować trzema słowami: "Days of Wonder". Inni wydawcy powinni brać z nich przykład. Wszystkie komponenty są bardzo dobrej jakości, grafiki są kolorowe i zabawne (w stylu komiksowym), na każdy element jest miejsce w wyprasce, absolutna ekstraklasa. Dodatkowo należy wspomnieć, że gra ma kilka plansz, a ich wybór zależy od liczby graczy.

poniedziałek, 21 października 2013

Time's up!

Rodzaj gry: IMPREZOWA

Liczba graczy4 - 12 (gra się drużynowo więc liczbę graczy można powiększyć, jeśli jest taka potrzeba)

Czas gry: 45 minut wg producenta (tyle pewnie trwa jedna rozgrywka, nigdy nie grałam tylko raz ;-) )

Pudełko i wydanie

Wydanie jest podobne do "Jungle speed" - w kartonowe pudełko włożony jest lniany woreczek z kartami, notatnik do liczenia punktów oraz plastikowa klepsydra. Karty są średniej jakości - mogą się wycierać przy częstym użytkowaniu, klepsydra jest za to odporna na wstrząsy i upadki.





środa, 16 października 2013

Kamień Gromu

Rodzaj gry: KARCIANA (deck building)

Liczba graczy1 - 5

Czas gry: 60 - 90 minut wg producenta (często więcej)

Pudełko i wydanie

Gra mieści się w typowym kwadratowym pudełku. Karty są pięknie ilustrowane i bardzo dobre jakościowo. W pudełku jest wypraska z kilkoma miejscami na karty (szerszymi i węższymi), która nie jest wygodna dla dobrego poukładania kart. Dodatkowo mamy karty, które służyć mają jako przegródki, ale się do tego celu nie sprawdzają, bo mają taką samą wielkość jak pozostałe.
Trzeba samemu dobrze zadbać o posegregowanie kart i utrzymywanie porządku - gra nam w tym nie pomaga.



 

Blog przez e-mail