Rodzaj gry: KARCIANA
Liczba graczy: 2
Czas gry: 20 minut (na PC)
Wygląd
Grę widziałam wyłącznie na PC, to jak się tam prezentuje widać na grafice poniżej.
Gdzie grać?
http://pl.boardgamearena.com/#!gamepanel?game=kahuna
Rozgrywka
Ta gra to pojedynek dwóch kapłanów władających magią Kahuna. Walczą oni ze sobą zajmując mosty pomiędzy dwunastoma bezludnymi wyspami, w celu zwiększenia swojej mocy. Wygra ten, kto w 3 rundach zgromadzi większą ilość mocy.
Plansza to mapa z wyspami, a pomiędzy nimi znajdują się mosty. Gracze przejmują kontrolę nad mostami zagrywając karty z nazwą danej wyspy. Przejęcie oznacza się poprzez położenie znacznika mostu w swoim kolorze (białym lub czarnym). Jeżeli gracz kontroluje większość mostów wychodzących z danego terytorium, to zostaje ono jego własnością - kładzie wtedy na wyspę kamień Kahuna w odpowiednim kolorze, jednocześnie przeciwnik traci kontrolę nad swoimi połączeniami z daną wyspą.
Oprócz tworzenia jest też burzenie, czyli przez zagranie dwóch kart z taką samą nazwą, można pozbawić przeciwnika jednego z połączeń, ale tylko z wyspą, której nazwa widnieje na wykładanych kartach.
Gra składa się z 3 rund. Runda kończy się, gdy zostanie zabrana ostatnia karta (licząc te na stole i stos) i wygrywa ją ten z graczy, który kontroluje większą liczbę wysp.
Za wygranie pierwszej rundy jest 1 punkt. Za wygranie drugiej rundy - 2 punkty, a za wygranie trzeciej tyle punktów ile wynosi różnica w liczbie posiadanych wysp między graczami (tj. jeśli pierwszy gracz ma 5 wysp, a drugi 3, to ten pierwszy otrzymuje 2 punkty).
Rundy przebiegają dość szybko, dlatego zwykle udaje się zakończyć całą rozgrywkę w 20 minut.
Ogólne wrażenie z rozgrywki jest całkiem pozytywne, widzę w niej jednak dwa minusy: zupełny brak połączenia mechaniki z opisem
(konia z rzędem temu, kto bez czytania wprowadzenia zgadnie, że to pojedynek magiczny), może też dla wielu okazać się monotonna i nużąca.
Skalowalność
Gra przeznaczona jest dla 2 osób.
Losowość
Karty z wyspami wyciągnę są losowo, jak to w tego typu grach.
Dla kogo ta gra?
Dla osób, mają ochotę na lekką rozgrywkę w dwie osoby. Ze względu na losowość nie jest to pozycja szczególnie wymagająca myślenia i koncentracji (szachy to nie są), jednakże zmysł taktyczny jest w cenie.
Moim zdaniem (3/5)
Gdyby nie opis gry, który mówi, że to pojedynek dwóch kapłanów znających się na magii, tobym nigdy się tego nie domyśliła. Absolutnie klimat magiczny jest niezauważalny, jest to po prostu budowanie i burzenie mostów i tyle. Wyczuwalny jest natomiast powiew Karaibów :-)
Gra jest krótka, lekka, trochę zmusza do kombinowania i przewidywania ruchów przeciwnika. Nie jest to też jakaś wybitna pozycja (założę się, że mało kto z Was wcześniej o niej słyszał).
Można zagrać i zobaczyć - a nuż się spodoba. Ja mam do niej słabość, bo jest to jedyna gra, w którą jeszcze nie przegrałam ;-)
==================
A teraz więcej szczegółów:
W grze mamy 24 karty - po dwie z nazwą każdej wyspy.
Każdy z graczy rozpoczyna z trzema losowo dobranymi kartami na ręce, dodatkowo 3 karty leżą odkryte na stole, a reszta na zakrytym stosie.
Gracz w swojej turze może:
- zagrać dowolną liczbę kart - każda karta to kontrola nad jednym z połączeń z wyspy, której nazwa widnieje na karcie.
Zagranie 2 identycznych kart umożliwia pozbawienie przeciwnika połączenia z wyspą, której nazwa widnieje na kartach.
- spasować
Następnie gracz dobiera 1 kartę - może to być jedna z trzech widocznych na stole, lub pierwsza zakryta ze stosu.
Jeśli to karta ze stołu, to należy odkryć kartę ze stosu i położyć ją na stole w miejsce zabranej.
Nie można mieć na ręce więcej niż 5 kart.
Jeżeli gracz ma większość połączeń wychodzących z danej wyspy, to przejmuje nad nią kontrolę stawiając swój kamień Kahuna oraz usuwając wszystkie połączenia przeciwnika z tym terytorium.
Oczywiście drugi gracz ma w ciągu rozgrywki możliwość odbicia wyspy poprzez zniszczenie mostów i wybudowanie własnych.
Gra ma 3 rundy, każda z nich kończy się po zabraniu ostatniej karty (licząc te na stole i stos zakryty). Wygrywa ją ten, kto ma większą liczbę wysp.
Wygranie pierwszej rundy - 1 punkt
Wygranie drugiej rundy 2 punkty
Wygranie trzeciej rundy - liczba punktów to różnica pomiędzy posiadanymi wyspami.
Wygrywa ten, kto na koniec ma największą liczbę punktów.
Liczba graczy: 2
Czas gry: 20 minut (na PC)
Wygląd
Grę widziałam wyłącznie na PC, to jak się tam prezentuje widać na grafice poniżej.
zdjęcie z portalu pl.boardgamearena.com |
http://pl.boardgamearena.com/#!gamepanel?game=kahuna
Rozgrywka
Ta gra to pojedynek dwóch kapłanów władających magią Kahuna. Walczą oni ze sobą zajmując mosty pomiędzy dwunastoma bezludnymi wyspami, w celu zwiększenia swojej mocy. Wygra ten, kto w 3 rundach zgromadzi większą ilość mocy.
Plansza to mapa z wyspami, a pomiędzy nimi znajdują się mosty. Gracze przejmują kontrolę nad mostami zagrywając karty z nazwą danej wyspy. Przejęcie oznacza się poprzez położenie znacznika mostu w swoim kolorze (białym lub czarnym). Jeżeli gracz kontroluje większość mostów wychodzących z danego terytorium, to zostaje ono jego własnością - kładzie wtedy na wyspę kamień Kahuna w odpowiednim kolorze, jednocześnie przeciwnik traci kontrolę nad swoimi połączeniami z daną wyspą.
Oprócz tworzenia jest też burzenie, czyli przez zagranie dwóch kart z taką samą nazwą, można pozbawić przeciwnika jednego z połączeń, ale tylko z wyspą, której nazwa widnieje na wykładanych kartach.
Gra składa się z 3 rund. Runda kończy się, gdy zostanie zabrana ostatnia karta (licząc te na stole i stos) i wygrywa ją ten z graczy, który kontroluje większą liczbę wysp.
Za wygranie pierwszej rundy jest 1 punkt. Za wygranie drugiej rundy - 2 punkty, a za wygranie trzeciej tyle punktów ile wynosi różnica w liczbie posiadanych wysp między graczami (tj. jeśli pierwszy gracz ma 5 wysp, a drugi 3, to ten pierwszy otrzymuje 2 punkty).
Rundy przebiegają dość szybko, dlatego zwykle udaje się zakończyć całą rozgrywkę w 20 minut.
Ogólne wrażenie z rozgrywki jest całkiem pozytywne, widzę w niej jednak dwa minusy: zupełny brak połączenia mechaniki z opisem
(konia z rzędem temu, kto bez czytania wprowadzenia zgadnie, że to pojedynek magiczny), może też dla wielu okazać się monotonna i nużąca.
Skalowalność
Gra przeznaczona jest dla 2 osób.
Losowość
Karty z wyspami wyciągnę są losowo, jak to w tego typu grach.
Dla kogo ta gra?
Dla osób, mają ochotę na lekką rozgrywkę w dwie osoby. Ze względu na losowość nie jest to pozycja szczególnie wymagająca myślenia i koncentracji (szachy to nie są), jednakże zmysł taktyczny jest w cenie.
Moim zdaniem (3/5)
Gdyby nie opis gry, który mówi, że to pojedynek dwóch kapłanów znających się na magii, tobym nigdy się tego nie domyśliła. Absolutnie klimat magiczny jest niezauważalny, jest to po prostu budowanie i burzenie mostów i tyle. Wyczuwalny jest natomiast powiew Karaibów :-)
Gra jest krótka, lekka, trochę zmusza do kombinowania i przewidywania ruchów przeciwnika. Nie jest to też jakaś wybitna pozycja (założę się, że mało kto z Was wcześniej o niej słyszał).
Można zagrać i zobaczyć - a nuż się spodoba. Ja mam do niej słabość, bo jest to jedyna gra, w którą jeszcze nie przegrałam ;-)
==================
A teraz więcej szczegółów:
W grze mamy 24 karty - po dwie z nazwą każdej wyspy.
Każdy z graczy rozpoczyna z trzema losowo dobranymi kartami na ręce, dodatkowo 3 karty leżą odkryte na stole, a reszta na zakrytym stosie.
Gracz w swojej turze może:
- zagrać dowolną liczbę kart - każda karta to kontrola nad jednym z połączeń z wyspy, której nazwa widnieje na karcie.
Zagranie 2 identycznych kart umożliwia pozbawienie przeciwnika połączenia z wyspą, której nazwa widnieje na kartach.
- spasować
Następnie gracz dobiera 1 kartę - może to być jedna z trzech widocznych na stole, lub pierwsza zakryta ze stosu.
Jeśli to karta ze stołu, to należy odkryć kartę ze stosu i położyć ją na stole w miejsce zabranej.
Nie można mieć na ręce więcej niż 5 kart.
Jeżeli gracz ma większość połączeń wychodzących z danej wyspy, to przejmuje nad nią kontrolę stawiając swój kamień Kahuna oraz usuwając wszystkie połączenia przeciwnika z tym terytorium.
Oczywiście drugi gracz ma w ciągu rozgrywki możliwość odbicia wyspy poprzez zniszczenie mostów i wybudowanie własnych.
Gra ma 3 rundy, każda z nich kończy się po zabraniu ostatniej karty (licząc te na stole i stos zakryty). Wygrywa ją ten, kto ma większą liczbę wysp.
Wygranie pierwszej rundy - 1 punkt
Wygranie drugiej rundy 2 punkty
Wygranie trzeciej rundy - liczba punktów to różnica pomiędzy posiadanymi wyspami.
Wygrywa ten, kto na koniec ma największą liczbę punktów.
Komentarze
Prześlij komentarz